Planering av projekt

Jag rev just upp tröjan som jag stickade i Drops Safran. Hade stickat det efter ett mönster från Järbo, men fastnade vid armarna, så valde att riva upp den istället.
 
Färdiga nystan direkt från tröjan.
 
Så nu funderar jag istället över vad jag ska sticka istället, och där är Ravelry jättebra faktiskt! Då klickar man bara in på Drops Safran och sen projects, så hittar man alla projekt som folk har stickat där de har använt drops safran.
 
Här är ett urval av projekt som jag skulle kunna tänka mig att sticka:
 
 
Bilden kommer härifrån
 
Väldigt fin liten kofta, men grejen är att den stickades på stickor 2,5 vilket känns som väldigt litet...
 
Bilden kommer härifrån
En väldigt söt kofta! Men tyvärr kommer den från en bok verkar det som, så jag vet inte om jag vill köpa en hel bok bara för att sticka efter ett mönster...
 
Bilden kommer härifrån
Till skillnad från de andra koftorna känns denna mycket mer simpel, vilken kanske passar mig bra. Den stickas på stickor 3,5-3,75 vilket ändå känns möjligt. Dock kommer mönstret från en bok också.
 
Bilden kommer härifrån
 
En fin kofta som stickades på stickor 2,5-3,0. Gillar färgen väldigt mycket faktiskt. Kostar 8,75 CAD.
 
Gillar alla fyra koftorna, men vi får se helt enkelt.
 
Det viktigaste för mig när jag tittar på mönster är hur lätt det är att få tag på mönstret, hur stora stickor man använder och förstås vilket språk som mönstret är skrivet i. Skulle aldrig orka sticka efter till exempel ett norskt mönster, då hittar jag hellre ett annat mönster om jag ska vara ärlig.
 

Kommentera här: