SS - Stickmarkörer och Sockor

Så, ännu en gång jag har stickat sockor!
 
Men jag har även gjort andra saker!
 
Efter att jag såg en bild på Pinterest, så ville jag göra egna stickmarkörer, idén är simpel, man tar en pärla och en metallring, sätter pärlan på metallringen och voilà! Eller ja, det var det jag trodde i alla fall.
 
Det som gällde var att hitta metallringar som var rätt storlek (inte för små, inte för stora) och som dessutom inte var för tjocka. På det skulle man även hitta pärlor som var det samma, det vill säga rätt storlek. På Panduro fick jag jättebra hjälp, hon i kassan hittade en lös pärla i samma storlek som jag ville köpa, och så öppnade vi paketet med ringar, så testade vi i butik om min idé gick att genomföra, vilket det gick!
 
Så jag köpte hem pärlor och ringar och började knåpa hemma, men kom fram till att vissa pärlor är så pass stora att de bara åker runt på ringen, så fick köpa superlim också. Resultatet blev såhär:
 
Massa olika stickmarkörer i olika färger!
 
De är väldigt små, för att ta bilden fick jag zooma in på max och hålla kameran så nära som möjligt, ändå ser det ut som att jag är en bit ifrån.
 
Såhär ser det ut på stickor 2,5 mm. Väldigt små, men ack så fina.
 
Utöver stickmarkörer har jag även arbetat på ett par sockor. Dessa sockor är lite speciella, typ, för de är stickade på 2,5.. och är i storlek 46. Så de har minst sagt tagit lång tid att göra! Men nu är de äntligen klara och såhär ser de ut:
 
 
Killen är nöjd, vilket han måste vara (hehe) och jag är nöjd! Eftersom det har hänt mycket privat var det väldigt skönt med ett par gigantiska vanilla socks! För att fokusera på annat en stund.
 
Det var det, jag hoppas ni har det bäst så ses vi snart igen!

Kommentera här: