Avmaskat: mössa och vantar!

Under hösten har jag stickat ganska flitigt, fått klart både det ena och det andra och vill visa lite nu.
 
Mössan stickade jag till min pojkvän, den är stickad i merinogarn och jag hittade på mönstret själv. Han ville egentligen ha en mössa där flätorna var i svart och bakgrundsfärgen var det gröna, men jag insåg att det blev inge bra alls, så hittade på en egen variant istället. Det är riktigt roligt att sticka mössor, speciellt när man har rundstickor som räcker och man inte behöver använda sig av magic loop, det går så fort då, bara runt runt.
 
 
Gillar färgskiftningarna i garnet, fast det kunde ha yttrat sig lite snyggare med själva mössan, men det är som det är.
 
 
Vantarna stickade jag till mamma i födelsedagspresent/julklapp. De är stickade i Drops Merino Extra Fine, ett väldigt trevligt garn! Mönstret kommer också från Drops och det är andra gången jag stickar vantar utifrån det mönstret. Mönstret finns här.
 
Tycker det är så svårt att modellera vantar.. allt ser så tillgjort ut, haha
 

Kommentera här: