Min garnstash!

För några veckor sedan bestämde jag mig för att bli lite mer aktiv på ravelry.
 
Hittills har jag bara använt hemsidan för att leta reda på olika mönster, och kanske leta reda på vilken garnkategori ett visst garn tillhör. Men, efter att ha lyssnat på Rätt avigt podden så insåg jag potentialen i hemsidan och hur mycket man faktiskt kan göra.
 
Resultatet ser ni här:
 
 
Om jag ska vara ärlig så är det här inte hela min garnstash, utan typ de som jag vet vilka de är/de som var tillängliga. Vissa garner jag har är delar av pågående projekt och de tog jag inte med, bland annat.
 
Det sköna med att ha dessa uppe är att nu kan jag dels skriva in olika projekt som jag gör, dels kan jag även hålla bättre koll på vad för garner jag har och hur mycket. Om jag till exempel hittar ett projekt som jag vill göra så behöver jag inte leta bland mina lådor och hitta banderollerna igen och så, utan jag kan helt enkelt kolla i min stash på Ravelry och se hur mycket jag har m.m.
 
Min ambition är att jag ska registrera allt nytt garn som jag köper samt börja registrera mina projekt bättre. Det ska bli kul att se hur mycket jag stickar på ett år och hur mycket garn jag faktiskt köper. Det ska bli kul att få lite struktur helt enkelt.
 
Ha det bra!

Kommentera här: