Mössor till alla!

Så, eftersom jag vill bli av med så mycket garn som möjligt så började jag (med tips från nätet) med det tyngsta garnet jag har, vilket är reflexgarnet som jag köpte i Tallinn.
 
Här är den första mössan som blev färdigställd. Den är då grön och blå, och den är till mig. Måste säga att jag blev heelt kär i färgerna, de är lite metallicfärgade (eller så inbillar jag mig) och färgerna blev såå snygga tillsammans!
 
Gjorde även en mössa till min sambo, men som blev grå och grön, tanken var att han skulle få en likadan som min fast omvänt med färgerna, men jag kände att det vore lite för vi-par-igt, hahah.
 
 
Denna mössa blev också klar. Om man tittar bakåt i bloggen kommer ni se en typ exakt likadan mössa, men jag lovar att denna blev faktiskt klar idag (eller igår.. men inte för flera månader sen i alla fall!)
 
Faktum är att min pappa fick en halsduk och en mössa, men bara efter några veckor så tappade han mössan någonstans, så han bad om en ny, exakt likadan, haha. Dock hade ena färgen gått ur sortimentet, så den är inte exakt likadan, men väldigt lik.
 
Så tre mössor blev färdigställda under loppet på tre dagar, varav ena mössan har varit ett ufo sedan.. mars ungefär. Mössor är faktiskt väldigt roliga att sticka! Man kan variera dem otroligt mycket och de måste inte alltid sitta perfekt (de töjer sig ju, till skillnad från fingervantar där längden på fingrarna är ganska viktig) vilket gör de till perfekta presenter.
 
Ha det bra!

Kommentera här: