Poddar som jag tittar på

The yarn hoarder
 
Min absoluta favorit podcast! Det är en kvinna som bor i USA som ungefär varannan vecka lägger ut ett avsnitt. Jag älskar hennes hår och hon är nog lika galen i sockor som jag är, om inte mer! Hon har dock svårare att sticka den andra sockan, då hon stickar dem en i taget. Nästan varje avsnitt har hon en "themed segment" där hon pratar specifikt om olika saker, till exempel har hon visat hur man gör ull bollar som man kan ha i torktumlaren så att det torkar fortare, även hur man stickar disktrasor eller filtar snögubbar. Hon är även väldigt givmild och har i varje avsnitt minst en sak som hon lottar ut, jag har aldrig testat att vara med i utlottningen, men det är väldigt trevliga saker som hon lottar ut. Kan verkligen rekommenderas!
 
Stitched in Sweden
 
En kvinna ursprungligen från USA men som har flyttat till Stockholm. Hon stickar inte bara utan syr även, och är riktigt duktig på båda! Jag har inte följt henne jättelänge, men det är kul att titta på hennes avsnitt där hon visar upp vad hon stickar och syr på.
 
10,000 stitches podcast
 
Ännu en kvinna som också bor i USA, som jobbar på ett universitet om jag har förstått det rätt. Hon stickar i stort sett bara små projekt, vilket passar mig bra då jag är likadan. I slutet av varje avsnitt brukar hon bara sitta och snacka om saker, och jag tycker om den delen också. Där tar hon upp bland annat vad som har hänt under veckan och hur hon tänker om vissa saker och liknande. Rekommenderas starkt!
 
Kammebornia
 
Har någon i stickvärlden missat kammebornia podcast? Isåfall in och titta, nu! Det är en svensk videopodd där Pia och hennes man pratar om stickning och om Gotland dit de precis har flyttat. En väldigt "mild" podcast, med lugna och harmoniska röster som pratar om alla möjliga saker i världen, smått som stort. Blir alltid lika inspirerad av dem båda, deras relation är så vacker. De lägger ut ungefär tolv avsnitt per år, med lite varierande tid emellan, men varje gång jag ser att de har lagt upp nått så släpper jag allt, om jag inte håller i en stickning förstås, och börjar titta.
 
Bad wolf girl sits and knits
 
Det känns som att jag dras till personligheter som jobbar som lärare, nästan alla poddarna som jag har länkat nu har någon form av relation till skolan eller lära ut, och fallet är så även här. Denna podd började jag titta på ganska nyligen, men jag älskar hennes energi! Att hon dessutom är så sjukt inspirerande med sina färgade garner är bara ett plus. Hon lägger ut avsnitt ungefär varje vecka, och varje vecka säger jag till mig själv att börja titta på Dr Who, eller att se om Harry Potter filmerna, för ja, hon är en solklar fangirl som älskar all sort fandom. Riktigt roligt att höra om henne och hennes liv.
 
Har ni några poddar som ni tittar på? Tipsa!

Kommentera här: