Hur det gick 2016/Målen 2017

I början av 2016 så skrev jag en lista på vad jag ville lära mig under året (inlägget finns här). Där stod det tre saker; flerfärgsstickning, brioche och använda mitt colinette garn.Två av dessa tre mål uppfylldes faktiskt, jag stickade en strumpa vars skaft bestod av en rapport flerfärgat, samt att jag stickade min tröja som jag visade upp några dagar sen. Dock blev det inget brioche, jag försökte med någon fusk brioche som skulle bli en mössa, men gick inge bra så jag rev upp den.
 
Så vad är mitt mål det här året då? Jag har inte tänkt något specifikt hittills, utan har bara stickat det jag har lust med, men några saker skulle jag nog vilja uppnå innan året är slut.
 
Jag skulle vilja färga garn!
 
Drömmen är väl att kunna sälja, så att jag får in lite pengar av alla som går ut i mina hobbys (stickning och spinning, och nu kanske färgning). Inte så att jag tjänar pengar, utan mer för att jag inte har så mycket pengar att lägga ut till att börja med, och om jag skulle kunna få in mer pengar så vore det toppen. Främst skulle jag färga till mig själv, men typ de färger som jag själv inte gillar att sticka upp i, men som är snygga att titta på, de skulle jag kunna sälja (förhoppningsvis).
 
 
 
 
Sticka klart den här tröjan! Det ser lite konstigt ut just nu, med armar med ingen kropp, men jag vill i alla fall sticka klart den, snart. Tanken är att den ska steekas och bli en kofta (den här gången kom jag ihåg att markera steekningen!), men om jag känner mig själv rätt så kommer det ta ett tag innan allt blir klart. Det går inte fortare av att jag får ont i händerna av det tjocka garnet/stickorna heller...
 
 
 
 
Sticka mer tunna sockor
Tills iår har i stort sett alla mina sockor stickats i stickor 4, alltså av garn som Järbos Raggi, Novitas Sju bröder och Svarta Fårets raggsocksgarn. Det är såklart inget fel på det, men jag känner att jag vill komma längre. Man kan göa så mycket mer med tunna sockor i form av mönster och färger (typ flerfärgsstickning) som bara blir klumpigt om man har för tjockt garn. Jag har redan påbörjat det här målet genom att köpa massa tunt garn, har även stickat några tunna strumpor, så det är på god väg.
 
Så det är de mål som jag kommer på just nu, kommer säkert hitta massa delmål under årets gång, och då visar jag såklart upp dem då.
 
Ha det så bra!
 

Kommentera här: