Lyssna på radio!

Hej igen!
 
Jag har massa människor som tjatar på mig; "Du ska bli lärare, du måste veta vad som händer i världen", "Hah! Jag visste det! Du vet inte!" och i massa andra former, att jag inte kollar/lyssnar/läser nyheter. Nej, jag medger, jag är otroligt icke allmänbildad när det gäller nutidens nyheter. Jag är bra på historia, men tyvärr inte på den historia som utspelats senaste 20 åren (det vill säga min livstid...).
     Men! Häromdagen så kom jag på, medan jag stod och stickade, att man kan ju faktiskt göra annat än läsa i papperstidningen, eller i mobilen (och därmed använda händerna och därmed inte kunna sticka), jo, radio! Radio finns ju överallt, speciellt eftersom radio finns ju alltid i mobilen, som man har med sig överallt. Så! När jag åkte in till universitetet häromdagen så laddade jag ner ett program som heter Godmorgon Världen, som är ett nyhetsprogram som sänds varje söndag men som finns i Sveriges Radio appen i mobilen. Detta programmet går igenom lite allt möjligt om vad som har hänt under veckan, men tar upp det på ett lätt sätt så man hänger med. Det bästa är väl också deras satirdel som faktiskt är asrolig, för att ursäkta språket.
 
Så! För att fortfarande kunna sticka (eller virka, eller nålbinda, eller vad man nu vill göra som kräver båda händerna) men ändå vara allmänbildad; ladda ner Sveriges Radio appen och börja lyssna!

Kommentera här: