Välkomna!

Hejsan!
 
Tänkte berätta lite om mig själv; jag heter Jenny och är en väldigt upptagen 20 åring. Just nu pluggar jag för att bli lärare i franska och engelska på gymnasienivå, så denna termin (ht-13) pluggar jag engelska I och franska I kvällskurs, samtidigt som jag jobbar och givetvis stickar. Jag skapade denna blogg mest för att mina vänner på facebook ska slippa behöva läsa om mitt stickande hela dagarna men samtidigt för att jag bara vill ha någonstans och berätta saker.
     Jag började sticka när jag var liten, minns att en kompis till mig lärde mig att sticka på vanliga stickor och varje gång jag kom till slutet så räckte jag över dem till henne och sa nått i stil med "gör så jag kan fortsätta igen", det vill säga vända på arbetet.. när jag lärde mig det så stickade jag mycket, samtidigt som det sedan dess har gått i perioder. Ingen i min familj kan sticka så tack vare min syslöjds-fröken i grundskolan fick jag lära mig att sticka bättre, och det utöver lektionerna har jag lärt mig genom att läsa i böcker, på nätet och kollat på videos.
     Just nu har jag kommit tillbaka till en stickperiod från att inte ha stickat på ett år eller så. Min trend nu är att sticka strumpor, något som går väldigt bra faktiskt! Har redan stickat två par och är på det tredje.
     Så denna blogg är väl lite för att visa vad jag gör, tipsa om saker och bara allmänt skriva om hur det går. Tyvärr så skulle jag inte räkna med allt för hög uppdatering i och med att jag är, som sagt, väldigt upptagen med annat, tyvärr. Om jag fick bestämma skulle jag sitta och sticka hela dagarna!
 
Men ja, det var lite om mig. Jag hoppas att ni kommer gilla denna blogg lika mycket som jag :)

Kommentera här: