Julklapp till pappa

Jag minns ett år så stickade jag strumpor till alla mina familjemedlemmar; mamma, pappa, mina tre bröder, min pojkvän och min farmor. Tror även min kompis fick ett par..
 
Förra året var jag inte lika ambitiös dock, utan baka julklappar istället, alla fick en liten godispåse med julgott, förutom pappa som inte vill äta så mycket socker.
 
Han fick istället en mössa och en halsduk i efterhand.
 
Mössan är stickad så att varannan maska är stickad i grå och varannan blå men inte så att det blir ränder. Pappa använder mössan dagligen numera vilket såklart gör mig glad! Garnet är Novitas sju bröder.
 
 
Halsduken fick bli ett schakinspirerat mönster stickat med två trådar, det vill säga det gråa och det blåa som blev över från mössan. Halsduken har även ett hål i sig (som inte syns på bilden) där man kan stoppa ena änden av halsduken i för att den ska sitta bättre.
 
Personligen tycker jag att garnet är lite för stickigt för att ha runt halsen, men pappa är jättenöjd så jag antar att han inte är så känslig mot ull.
 
Jag blev däremot riktigt imponerad av hur långt garnet räckte! Visserligen var det två nystan på 150 gram vardera, men ändå, en mössa och en halsduk för ca 100 kronor är då inte illa! Köpte garnet på Adlibris.
 
 

Kommentera här: