Mitt största projekt

 
Mitt största projekt någonsin har varit den här sjalen! Den är stickad från tre olika nystan, två olika Marks och Katten's fame och ett nystan med röd nallegarn från Novita. Marks och Katten nystanen var verkligen ångestnystan. Jag köpte de på syfestival 2013 tror jag bara för att de var snygga, men hade ingen idé överhuvudtaget om vad de skulle bli. Sen råkade jag kommer över ett mönster till en väldigt lättstickad sjal och kom fram till att mina Marks och Katten nystan skulle passa perfekt!
 
Eftersom nystanen hade varit sådana ångestnystan så ville jag köra slut på dem helt, vilket resulterade i denna gigantiska sjal. Jag körde en omgång rätstickning med ett av fame nystanen, sen en rapport med röda novita garnet och sedan en omgång rätstickning med det andra fame nystanet, vilket resulterade i de fina färgskiftningarna som ändå hänger ihop tack vare det röda.
 
Min pojkvän som håller upp sjalen
 
Mönstret började med sju maskor, som alltså är den del som ska vara uppe i nacken, sen ökade man varje varv och avslutade sjalen med alla de maskor som är längst ner på sjalen, räknade aldrig hur många maskor det blev i slutändan, men kan säga att maska av tog väldigt lång tid.
 
 
För att kunna blocka sjalen (vilket var väldigt nödvändigt) var jag tvungen att sova hos min pojkvän en hel helg för att inte behöva sova bland massa nålar!
 
Närbild
 
Kommer tyvärr inte ihåg vad mönstret hette, minns bara att jag hittade den på ravelry, men jag gjorde lite ändringar. Ett väldigt lätt mönster att komma ihåg och jag tror nog att jag kommer sticka fler sjalar i det mönstret, men det får bli om ett tag!

Kommentera här: