Nytt år, nya bloggtag

Hej!
 
Jag startade ju den här bloggen några år sedan men det blev inte direkt någon succé, hade fullt upp med massa annat och var inte särskilt duktig på att sticka heller skulle jag vilja påstå.
 
Nu har det ju ändå gått några år och stickning har följt med lite mer, och även om jag fortfarande stickar mycket sockor så stickas det även mycket annat som jag skulle vilja dokumentera någonstans, exempelvis i den här bloggen.
 
Dessutom tycker jag att det fattas lite bloggar som uppdaterar mycket och som handlar om stickning (kanske förståeligt eftersom det tar några timmar att sticka klart ett plagg) så jag funderar på att försöka skapa en sån blogg som jag själv skulle vilja läsa, men för er.
 
Så vem är jag då? Det finns en liten beskrivning längre back i bloggen, men den var väldigt självcentrerad inser jag i efterhand att jag vill uppdatera den nu istället.
 
 
Mitt namn är Jenny och jag fyller strax 23 år. Sticka har jag gjort sedan jag var väldigt liten, minns att det var en kompis som lärde mig och sen lärde jag mig ännu mer i grundskolan. Många år var stickandet dock väldigt enformigt och det enda jag kunde sticka var halsdukar i stort sett, alltså fyrkanter. Detta tills en dag när jag träffade en kompis till min mamma som berättade att man faktiskt kan lära sig genom youtube! Veckan senare köpte jag garn och samma kväll satte jag mig framför youtube för att lära mig hur man stickar sockor. Någon vecka senare var sockorna klara.
 
Detta var väl ungefär två år sedan nu och sen dess har jag stickat över säkert 20 par sockor, ett kamerafodral, en kofta, halsdukar, mössor, vantar, benvärmare. Kort sagt allt möjligt!
 
När jag inte stickar befinner jag mig oftast på Stockholms universitet där jag studerar för att en vacker dag bli gymnasielärare i Engelska och Franska. Jag har kommit exakt halvvägs i min femåriga utbildning och äntligen börjar slutet på tunneln att synas lite smått. Utöver universitetet jobbar jag även, som vikarie. Jag åker runt till alla möjliga skolor och klasser för att vikariera i olika ämnen, ibland väldigt jobbigt, men ibland mycket trevligt!
 
Jag uppskattar även en bra bok och att ibland gå ut och fota saker, exempelvis det jag har stickat.
 
Det var väl en ganska lång presentation och jag hoppas verkligen att kunna göra den här bloggen så bra som möjligt. Eftersom jag både jobbar och studerar kan jag nog inte lägga ner allt för mycket tid, men det ska nog bli bra ändå hoppas jag.
 
Bilden är på mig och mitt största projekt någonsin!

Kommentera här: