På stickorna v. 3

 
 
Det är ingenting revolutionerande som jag stickar på just nu faktiskt, och jag stickar inte så flitigt. Istället så pluggar jag och ägnar tid åt boken Divergent (som är riktigt bra! Kan rekommendera den).
 
Men här är då det jag stickar på just nu. Är som ni kan se ingen stickare som bara stickar på en sak i taget utan jag tycker om att kunna gå från en stickning till en annan beroende på humör och vad jag känner för.
Den vit/orange är en mössa som jag håller på med. Den stickas på stickor 12 och eftersom jag stickar fram och tillbaka är det lite klurigt på avig sidan med var garnet ska ta vägen och så. Det är alltså ingen stickning jag stickar på medan jag tittar på serier eller liknande vilket gör att det går väldigt långsamt att avsluta den (föredrar att titta på serier/filmer medan jag stickar). Det vita garnet kommer från Järbo som jag fick från min bror och hans flickvän i julklapp. Det orange garnet ligger hemma över från en kofta och är köpt på Panduro, minns inte exakt vad märket heter.
 
Den röd/orange/blå är ett par tå-upp strumpor som blir till mig själv. Det kommer inte bli nått avancerande, känner bara att jag vill ha ett par strumpor och jag gillar garnet. Garnet är ett limited edition garn från Svarta fåret om jag inte missminner mig. Väldigt trevligt garn, men rekommenderar att sticka det på stickor 3,5 istället för 4 som det står på banderollen. Med stickor 4 blev det väldigt löst för mig i alla fall.
 
Det blåa nystanet är inte själva projektet då, utan det ligger utanför bild. Projektet ska bli en uppi-från ner kofta i blått bomullsgarn. Har inte kommit så långt så det känns inte som att det är så intressant att visa än. Ska visa det sen när koftan är klar istället.
 
Det är vad jag håller på med just nu, vad har ni på era stickor?

Kommentera här: