Mindre garn

Hej!
 
Förra veckan kom jag och sambon överrens om något; jag har för mycket garn. Om man nu kan ha för mycket garn? Om man kan det så har jag det.
 
Okej, det är inte mega-mycket, det finns folk som har såå mycket mer, men nu när jag försöker packa ner garnet i plastlådor för att inte bli med mal, så märker jag hur väldigt mycket garn jag faktiskt har. Och, helt ärligt, så gör det mig stressad.
 
Jag har faktiskt i flera omgångar sorterat och skänkt massa garn, säkert fyra papperskassar har lämnat det här huset senaste året, men samtidigt har det kommit in massa garn också.
 
Så, för att minska på stressen och för att öka motivationen bestämde jag och sambon (mest mitt initiativ, men han sa inte nej) att jag nu har köpförbud fram till symässan (i slutet av oktober). Väl på symässan får jag köpa upp hälften av all vikt som jag stickat upp tills dess. Krångligt? Ska illustrera för er;
 
Så, köpförbud, och om jag då, till exempel stickar klart en kofta på 600 gram och, säg, fyra strumpor på sammanlagt 300 gram, det blir alltså 900 gram totalt som jag stickat upp. Då får jag alltså köpa hälften av det = 450 gram garn på symässan.
 
Detta är alltså för att jag inte ska köpa tillbaka exakt allt garn som jag stickat upp, utan hälften. Typ som två steg framåt, ett steg bakåt.
 
Jag måste säga, att det har varit väldigt motiverande. Dock lite för motiverande ibland. Typ så att jag vill starta projekt med exakt allt garn, på samma gång! Det går såklart inte, men några projekt ska det minsann bli. Visar såklart på vägen alla projekt som blir klara, och även de som bara blir påbörjade.
 
Ha det bra!

Kommentera här: