Hej igen!

Hej!
 
Oj, vart ska man börja? Senaste inlägget gjordes i september, och efter det har det hänt så himla mycket.
 
I oktober, november någon gång fick jag och min sambo veta att vi skulle vara tvungna att flytta från stugan vi hyrde om en ganska snar tid. Jag började titta på hemnet med drömmen om en bostadsrätt, fastän jag visste att vi inte hade ens nära tillräckligt med pengar för att köpa nånting. Men plötsligt upptäckte vi Enköping, en liten stad som ligger 7 mil från stockholm, men med bra pendlingsmöjligheter, där priserna på bostadsrätterna var betydligt lägre än någonstans inom Stockholms län. Så, nu sitter jag här, i våran nya lägenhet, som vi äger tillsammans.
 
Just idag råkar vara min födelsedag också. Eftersom min kille jobbar och vi bor långt ifrån våra vänner så sitter jag i lägenheten och skriver detta. Jag är inte bitter, bara ovan. Har alltid varit omringad av familj och djur och nu är jag ensam, om än bara för dagen.
 
I alla fall, det var inte det jag ville skriva om, inte egentligen. Utan, senaste månaden har jag haft sådan lust att starta en podcast, en videopodcast, där jag pratar om min stickning och så. Dock har mitt självförtroende sagt nej så många gånger, så jag tänkte att som plåster på såren så kunde jag blogga igen. Konceptet är ju detsamma; att prata om stickning. Att det istället sker med hjälp av ett tangentbord istället för en kamera kanske inte gör så mycket.
 
Så, vad har hänt inom stickvärlden då? Eller rättare sagt min stickvärld? Trots stress över boende och stress i plugget skulle jag ändå säga att jag har stickat ganska mycket. Jag har upptäckt tunna sockor, som även om de tar längre tid, så är de ändå ganska trevliga att sticka. Har även stickat klart min fösta tröja, som jag kan visa här.
 
Här ligger den ihopvikt på soffan.
 
 
Den är alltså stickad i Järbo Gästrike 2 trådig och colinette jitterbug som är den röd/orangea. Jag började stickningen helgen 8-9 juli 2016, det var mitt projekt som jag skulle påbörja på tåget påväg till Hudiksvall där vi skulle på bröllop. Sen dess har jag stickat lite på den då och då tills den blev klar i december.
 
Jag vet inte om det syns, men nedre delen av högerarmen (den vänstra på bilden) är lite större och mörkare. Det var för att jag fick slut på garn sista 10 centimetrarna eller så, haha. Men som tur var så hade jag ett nystan med 7 bröder, som visserligen var ett helt annat garn av annan tjocklek mm, men det funkade helt ok tycker jag.
 
Tröjan är dock ganska stickig, så jag får ha en tröja under som går upp till halsen, annars kliar det alldeles för mycket. Men jag är helt klart nöjd med den!
 
Har såklart stickat så mycket mer, men för att detta inlägg inte ska bli alldeles för långt så lägger jag in de andra sakerna senare.
 
Ha det så himla bra!

Kommentera här: